< عشق آتش بس نخواهد داشت ، حتی وقتِ جنگ >
لابلای جنگ هم من دوستت دارم هنوز
از کلاسِ درس که ویران شده … ، وقتِ مجاز
بی صدای زنگ هم من دوستت دارم هنوز
لحنِ خوبِ تو به گوشم گاه سازی میزند
با همین آهنگ هم من دوستت دارم هنوز
جنگ ، سنگین و غمِ دوری ت هم سنگین تر
زیرِ صد تُن سنگ هم من دوستت دارم هنوز
راست میگویند ، احوالِ دلم آرام نیست
با همین فرهنگ هم من دوستت دارم هنوز
منتظر ماندم ، بیا ، هرگز نگو که وقت نیست
وقتِ وقتِ تنگ هم من دوستت دارم هنوز
چشم هایت دوریِ این فاصله را پُل زده ست
پشتِ ده فرسنگ هم من دوستت دارم هنوز
با همان خاکستری که بی تو از من ساختند !
زیرِ رودِ گَنگ هم من دوستت دارم هنوز …
✍️ مصطفی عالیشاه


