به گزارش پایگاه خبری شاعر آیین گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر بزرگ حماسهسرای ایران و پاسداشت زبان و ادبیات فارسی، روز پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه، از ساعت ۱۶:۳۰ در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی سهروردی زنجان برگزار گردید.
این مراسم فرهنگی با هدف ارج نهادن به مقام والای فردوسی و پاسداری از گنجینه ارزشمند زبان و ادبیات فارسی ترتیب یافته بود. در این آیین، دکتر علی محمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه و رئیس دانشگاه پیام نور مرکز زنجان، به عنوان سخنران حضور داشت. ایشان در سخنان خود به جایگاه رفیع فردوسی در احیای زبان فارسی، نقش شاهنامه در هویتبخشی به فرهنگ ایرانی و ضرورت توجه نسل جوان به متون کهن ادبی اشاره کردند.
در بخش دیگری از این برنامه، شعرخوانی با موضوع فردوسی، شاهنامه، ایران و زبان فارسی انجام شد. جمعی از شاعران استان زنجان شامل آقایان: سید ناصر ولایی، اسرافیل محمدی، منصور کلامیفرد، ناصر دوستی، امیر رسولی، کاظم رستمی، رضا اسمخانی، محمدعلی استجلو، کریمی، ابوالفضل موسوی، محمدامین یاوری و خانمها: نرگس شمس، نسرین سلیمانی، سمیه محمدی، نوا مصطفوی، غزل غلامی، باران کرمی (شاهنامهخوانی) و ضحی خلجی از خرمدره (شاهنامهخوانی) اشعار خود را قرائت کردند.
در این مراسم، چهرههای علمی و فرهنگی همچون پروفسور واحدپور، دکتر سعیدرضا بیات، دکتر هرمز رحمتان و جناب سرهنگ رمرودی نیز حضور داشتند.







