فرهنگی، هنری و ادبی

امروز : 1 خرداد 1403

نویسنده زنجانی برگزیده سیزدهمین جشنواره انقلاب شد

فرهاد مرادی شاعر و مدیر مسئل پایگاه خبری شاعر

به گزارش پایگاه خبری شاعر سلمان کریمی با رمان زخم پاییز در بخش رمان بزرگسال سیزدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب شرکت داده شده بود، گفت: این رمان توانست جزو نفرات برتر این جشنواره از بین 107 اثر ارسالی  قرار گیرد و حق التألیف سه دوره چاپ کتاب را از آن خود کند. 

 وی ادامه داد: در بخش رمان بزرگسال رمان«ابرشهر» نوشته محمد رودگر، «بی‌سردار» نوشته محمداسماعیل حاجی‌علیان، «بنز» نوشته علیرضا نعمت‌اللهی، «قزل آهو» نوشته ام‌البنین ماهر، «ملاقات زیر رادیکال» نوشته لیلی طباطبایی «گعده‌های دور آتش» نوشته سید میثم موسویان و ««وُل» نوشته میثم فرهمندیان  به همراه اثر بنده نامزد شدند که یکی از کارها جایزه 200 میلیون تومانی را از آن خود کرد و رمان زخم پاییز به همراه یک اثر دیگر نیز توانستند نفرات برگزیده این جشنواره باشند.

کریمی با اشاره به اینکه اسم ابتدایی انتخاب شده برای این رمان دختر نام داشت که در بازبینی‌ها به نام «زخم پاییز» تغییر نام داد، اظهار کرد: این رمان به ماجراهای پس از هتک حرمت یک سالدات روس به یک دختر زنجانی می‌پردازد که طی وقایعی که در این داستان رخ می‌دهد بخشی از وقایع رخ داده در دوره دموکرات در استان نیز پرداخته می‌شود.

این نویسنده در پاسخ به میزان حمایت نهادها و سازمان‌ها از نویسندگان و رمان نویسان در سطح کشور و استان خاطر نشان کرد: به صورت کلی من حمایت چندانی از نویسندگان و رمان نویسان در سطح کشور نمی‌بینم. مگر در موارد و موضوعات خاص. غالبا ادارات و سازمانها هم در زمینه برگزاری مراسمات خاص نظیر رونمایی و یا نقد کتاب یاریگر هستند ولی به صورت کلی چندان حمایتی که باعث سرپا ماندن فعالیت‌های نویسندگان باشد و حمایت در خور و قابل توجهی باشد صورت نمی‌گیرد.

وی در خصوص برگزاری جشنواره‌‌ها و اعتبار آنها نیز افزود: عموما جشنواره‌هایی که جایزه‌ای بزرگ دارند، رقابت بیشتر و سخت‌تر است، منتهی نمی‌توان گفت که همیشه این طور بوده و هست. گاهی اوقات نویسندگان کارهای خوبی دارند که متاسفانه چون در قالب موضوعات جشنواره‎ها قرار نمی‌گیرد، کسی آن را نمی‌بیند