فرهنگی، هنری و ادبی

امروز : 12 اردیبهشت 1403

عصر شعر رمضان  به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی با حضور امام جمعه زنجان برگزار شد

فرهاد مرادی شاعر و مدیر مسئل پایگاه خبری شاعر
عصر شعر رمضان به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی شنبه ۱۸ فروردین در حسینیه دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری شاعر  عصر شعر رمضان  به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی شنبه ۱۸ فروردین در حسینیه دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد در این مراسم سی تن از  شاعران از اعضای انجمن های ادبی شهرستان زنجان  به شعر خوانی پرداختند.

امام جمعه زنجان در این مراسم گفت: سال های متوالی است که مقام معظم رهبری در جمع ادبا، شعرا، عرفا و صاحبان فکر و اندیشه فرمایشاتی دارند، پیشنهاد می کنم تا گروهی را تعیین کنید تا مجموعه سخنرانی های ایشان را در قالب یک کتاب به عنوان دستورالعمل قابل کاربرد برای یک بحث ماندگار تهیه کنند.

وی در ادامه افزود به فرموده مقام معظم رهبری، شعر باید پیام دینی، اخلاقی، معرفتی، ایستادگی و مقاومت داشته و راهگشا باشد.وی همچنین درادامه اظهار داشت استفاده از زبان فارسی که زبان هویت و ملیت ما است در اشعار بیشتر مورد توجه قرار گیرد، فردوسی شاعر بزرگ ایران عمر خود را برای حفط این زبان سپری کرد. لازم است جوانان را به شناخت و درک اشعار شاهنامه دعوت کنیم.

در ادامه حاج علی اکبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از شاعران  ارجمند  حضور این شاعران را خود کتاب شعر جاری دانست  که هر کدام با سبک ها ی مختلف به خلق اثر می پردازند  وی همچنین  از میزبانی حضرت آیت الله خاتمی تشکر کرد

این مراسم به همت معاونت فرهنگی ارشاد اسلامی استان زنجان و انجمن های ادبی صراط ، فریاد ،اشراق،  قزل اوزن  و موسسه نورالانوار در فضای رمضانی برگزار شد.

احسان معبودی،  اعظم شمس، اسرافیل محمدی،  ناصر اسماعیلی،  نرگس شمس،  جواد کریمی، کاظم تیموری،   علی محمد استجلو، امیر سلیمانی، زهرا محمدی، امیر رسولی، محمد مهدی امیری، الیاس نظری، ناصر دوستی فاطمه نیک بخش،  بهزاد بیات فرد،  معصومه اسجعی ۱۲ ساله  آقای کریمی ، رضا اسم خانی، ناصر ولایی، حسن پاکزاد  از شاعرانی بودند که در این مراسم شعر خوانی کردند

در بخشی از  این  مراسم از ناصر اسماعیلی ، سلمان مرادی، نسرین سلیمانی و فاطمه نیک بخش ازشاعران برگزیده چشنواره فجر  و .ناصر ولایی، فرهاد مرادی حسن پاکزاد داوران این جشنواره تقدیر شد.

پایان بخش این مراسم اقامه نماز جماعت به امامت آیت الله خاتمی امام جمعه زنجان و مراسم افطاری بود

عصر شعر رمضان به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی با حضور امام جمعه زنجان برگزار شد