فرهنگی، هنری و ادبی

امروز : 17 اردیبهشت 1403

شب شعر یلدایی انجمن صراط در باغ موزه گیاهان دارویی زنجان برگزار شد

فرهاد مرادی شاعر و مدیر مسئل پایگاه خبری شاعر

به گزارش پایگاه خبری شاعر شب شعر یلدایی به همت انجمن صراط زنجان عصر روز سه شنبه 28آذر ماه در فضایی متفاوت در باغ موزه گیاهان دارویی واقع در بازار زنجان برگزار شد در این رویداد ادبی شاعران پیشکسوت و جوان به شعر خوانی پرداختند هادی وحیدی از شاعران موفق با اجرای زیبا به این جمع شاعر انه طراوت خاصی بخشیده بود فرهاد مرادی ، کاظم رستمی فاطمه حسنی ، علیرضا باقری وند ، رضا با.باخانی ، معصومه اشجعی ، مهسا وطن خواه ، حسن پاکزاد، ناصر اسماعیلی ، مهدی حنیفه ، نسرین سلیمانی ، مهناز کردلو ، حسین صلاحی، فاطمه عبادی ، مهشید بالا بلند ، متین صفایی، کیمیا مددخانی ، النا ایمانی ، هانیه طاهر خانی، مائده سلیمی بهرام انصاری از جمله شاعرانی بودند که در این رویداد ادبی شعر خوانی کردند

شایان ذکر است باغ موزه گیاهان دارویی زنجان در بازار تاریخی زنجان در سرای ناصری واقع شده است که در سال‌های گذشته به همت بخش خصوصی و اداره میراث فرهنگی مرمت و بازسازی شده است. در بازسازی‌های انجام شده، بخش‌های متنوعی به سرای ناصری اضافه شد که باغ موزه گیاهان دارویی زنجان مهم‌ترین و جذاب‌ترین آنهاست.

این موزه با هدف ایجاد محیطی پویا برای ارائه دستاوردهای مربوط به گیاهان دارویی و پیشبرد تحقیقات علمی در این زمینه، در شهریور سال 1398 راه‌اندازی شد. در باغ موزه گیاهان دارویی زنجان می‌توانید خانواده‌ای متشکل از صدها نوع گیاه دارویی را مشاهده کنید که هر کدام از نقطه خاصی از ایران به این مجموعه آورده شده‌اند. گردشگران می‌توانند با این گیاهان و خواص دارویی هر کدام آشنا شوند و در صورت نیاز آن را از فروشگاه مجموعه خریداری کنند.