فرهنگی، هنری و ادبی

امروز : 15 تیر 1403

شهر «انار» میزبان سومین کنگره ملی شعر عاشورایی است



حسین محمودی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری شاعر به نقل از (ایبنا) در اراک، ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی را از اهداف سومین کنگره ملی شعر عاشوری استان مرکزی برشمرد و گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره تا سی‌ام ماه جاری تعیین؛ و هفدهم مرداد ماه سال جاری نیز زمان برگزاری کنگره اعلام شده است.

وی تجلیل و تکریم از مقام شامخ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای کربلا، توجه به نقش ادبیات در ترویج و توسعه دین و مذهب تشیع، ایجاد فضا و محیطی برای گردهمایی شاعران و ادیبان با محوریت امام حسین (ع)، ارتقای سطح کیفی شعر آیینی و گسترش هرچه بیشتر آن و… را از دیگر اهداف سومین کنگره ملی شعر عاشورایی برشمرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه دبیرخانه کنگره ملی شعر عاشورایی از پذیرفتن آثاری که در همایش‌های دیگر حائز رتبه شده‌اند معذور است، بیان کرد: آثار ارسالی باید روی کاغذ در اندازه A4 تایپ و یا کاملاً خوانا باشد.

وی ادامه داد: همچنین ذکر مشخصات کامل شرکت کنندگان نشانی و تلفن تماس ضروری است.

محمودی‌فر اظهار کرد: بخش اصلی اشعار مرتبط با واقعه عاشورایی و شهدای کربلا و بخش ویژه عاشورایی غزه (با نگاه ویژه به کودکان) تعیین شده است.



منبع : ایبنا