فرهنگی، هنری و ادبی

امروز : 15 اردیبهشت 1403

بزرگداشت غلامعلی پورعطایی برگزار شد


به گزارش پایگاه خبری شاعر به نقل از (ایبنا) در مشهد، در پنجاه و نهمین جلسه از انجمن فرهنگی و هنری سیاوش که پنجشنبه شب بیش از ۳۰۰ نفر از دوست‌داران ادبیات، موسیقی و شعر را به سالن کشانده بود با خوش آمدگویی و قرائت شعر آواز چگور اخوان توسط محمدرضا سرسالاری موسس و مدیر این انجمن آغاز شد و بعد از آن او روایتی از شاهنامه را از شاهان پیشدادی آغاز کرد که به ترتیب هفت شاهنامه خوان سمانه مصدق، نگار ظریف شاهسون، افسانه اکبری، شقایق آخوندزاده، امیر علی شکفته، مریم فندختی و محمد آساییان روایت پادشاهان را شاهنامه‌خوانی کردند.

بزرگداشت غلامعلی پورعطایی برگزار شد

این کار که همراه با دف‌نوازی خیره‌کننده پرنیان پارسا انجام شد به کارگردانی و هماهنگی سمیه اکبری انجام گرفت. در این زمان علی پورعطایی روی صحنه آمد و ضمن تشکر از انجمن سیاوش راستین و مهمان‌ها خاطره‌ای از پدر روایت کرد سپس علی پورعطایی با ساز بلبل که ساز خود استاد پورعطایی فقید است و به فرزند ارث رسیده است به همراه استاد افشین، استاد عبداللهی، لیلا سرخ آبادی و سعادت خسروی قطعه نوایی خاطره انگیز استاد پورعطایی را اجرا کردند.

بلافاصله گروه دوم پورعطایی که جوانان و نوجوانان گروه پورعطایی هستند با سرپرستی عرفان پورعطایی دو قطعه موسیقی اجرا کردند.

به گزارش ایبنا؛ شرح گزارشی از فعالیت‌های انجمن در سال گذشته و رونمایی از لوگوی جدید انجمن سیاوش سخنرانی دکتر حسن نصیری جامی، پرویز روحبخش، اجرای بسیار دلپذیر گروه موسیقی سیاوش و گروه بیدل پورعطایی نمایشگاه آثار زهرا صفری و اجرای زنده سرود ای ایران بخش‌های دیگری از این رویداد فرهنگی و ادبی بود.



منبع : ایبنا