فرهنگی، هنری و ادبی

امروز : 5 مرداد 1403

۲۴۰ اثر به دبیرخانه شعر افق‌های روشن ارسال شد



منصور کلامی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری شاعر به نقل از (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: دهمین کنگره سراسری شعر با عنوان «افق‌های روشن» در بخش شعر سنتی، شعر نو و نیمایی، ترانه و سرود، زبان و گویش بومی و محلی (ترکی) برگزار شد.

وی تصریح کرد: محورهای این کنگره سراسری شامل سبک زندگی ایرانی اسلامی، سرزمین مادری، فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی، مسئله‌های اجتماعی، مقاومت و پایداری ملی و جهانی و جهاد تبیین است.

دبیر دهمین کنگره سراسری شعر «افق‌های روشن» زنجان ادامه داد: خانواده، فرزندآوری، تحکیم بنیان خانواده، حجاب و پوشش، ایرانی، پرچم، تمامیت ارضی، وطن، وفاق و وحدت و امنیت ملی، زبان فارسی، پیشرفت‌های علمی، مفاخر و چهره‌های تاریخی و فرهنگی و هنرمندان شهید، معیشت، اقتصاد، ناهنجاری‌ها، نارسائی‌ها، تک فرزندی، دفاع مقدس، شهدای امنیت، جهاد تبیین و توجه به رسالت روشنگری جامعه موضوعات مربوط به این جشنواره بود.

کلامی فرد با اشاره به ارسال ۲۴۰ اثر به دبیرخانه سراسری شعر با عنوان «افق‌های روشن افزود: اختتامیه این جشنواره روز ۲۵ فروردین ماه با حضور برگزیدگان در تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی (ره) برگزار می شود.



منبع : ایبنا